De Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie (SJP) heeft dit jaar 88 inzendingen ontvangen. De groei aan online inzendingen zet door. Binnen deze categorie is een toename te zien van de campagnes op social media. SJP-voorzitter Hans Kroonen is tevreden over de inzendingen. ‘Dit beeld komt aardig overeen met de situatie op de arbeidsmarkt. We wisten dat we onder de honderdveertig van vorig seizoen zouden blijven. Wij zijn wel blij dat we het seizoen hebben opgerekt tot en met juni 2011, want in die laatste maanden is er nog veel goed werk gemaakt.’
Kroonen is erg blij met de vijf inzendingen in de categorie Employer Brand. ‘Werkgevers die
structureel aan hun merk bouwen én daarbinnen jarenlang met hun
bureaus creatief werk maken verdienen nu al een compliment. Of dat
ook leidt tot een Magneet is aan de jury’s, die zich de komende weken
over de inzendingen gaan buigen.’
Doelstelling van de SJP is het bevorderen van creativiteit in arbeidsmarktcommunicatie. De beste
inzendingen worden beloond met een Magneet, de jaarprijs voor de
beste communicatie-uitingen. De nominaties en winnaars worden bekend
gemaakt tijdens de Employer Branding Experience 2011. Dit vakcongres
over werkgeversmerken, recruitment en arbeidsmarktcommunicatie is op
3 november in de Philharmonie in Haarlem. Al het ingezonden werk,
inclusief de Jong Talent campagnes worden daar geëxposeerd.
Bron: SJP
Nooit van SJP gehoord, maar de doelstelling klinkt goed.