Rubriek: Social Media

Zo kiest jong talent voor uw bedrijf – deel 2

De wereldwijde slag om de high potential wordt steeds heviger. Facebook is hot en dus momenteel de populairste werkgever van Silicon Valley. Vergrijzing, krapte op de arbeidsmarkt en talenten die liever voor het zelfstandig ondernemerschap kiezen. Voor het Nederlands bedrijfsleven wordt het steeds moeilijker om de crème de la crème van hbo’s en universiteiten aan zich

Lees verder...

Cees populairste naam in Nederland

In het kader van opvallend onderzoek: De namen Peter en Deborah blijken het meeste succes te hebben in het zakenleven. Dat blijkt uit onderzoek door zakelijke netwerksite LinkedIn. Wat heb je aan deze informatie? Niet veel maar leuk om te weten is het inderdaad. Maar zeg nu eerlijk…zou jij de naam van je kind aanpassen

Lees verder...

Klopt uw online imago / brand nog?

Het is aan de orde van de dag dat mensen nieuwe uitdagingen in hun carrière aangaan. Deze al dan niet grote veranderingen vragen om een rebranding van het personal brand. Want, zo stelt de auteur Clark in Harvard Business Review: “Your path may make perfect sense to you, but how can you persuade others to

Lees verder...

Generaties Einstein (of Y) en X hebben elkaar hard nodig

Voor de generatie Y zijn internet en Social Media zeer belangrijk. Om te netwerken, als team samen te werken en voor marketingdoeleinden. Aangezien zij ermee zijn opgegroeid, kunnen ze de generatie X nog veel leren over de do’s en don’ts ervan. Maar andersom kan de Y-generatie ook nog het nodige leren van de ‘oudjes’.

Lees verder...

Weg met de baas!

 ‘Klik op ‘Like’ en laat onze baas afzien’ zo luidt de campagneslogan van Inventis. En in principe moet je dit gewoon letterlijk nemen. Want hoe hard er ook getraind word, hoe graag je ook fietst, afzien blijft het. We Liken tegenwoordig zoveel. Hoog tijd om onze krachten eens voor het (semi-)goede in te zetten

Lees verder...

Kijk verder dan Social Media

Het aantal oriëntatiebronnen dat de (potentiële) beroepsbevolking gebruikt in de zoektocht naar een baan blijft dalen. In 2010 werden gemiddeld 3,7 oriëntatiebronnen geraadpleegd ter oriëntatie op werk, terwijl in 2007 nog 5,4 bronnen werden gebruikt blijkt uit analyses van Intelligence Group. Social Media is hot, maar vergeet niet om ook gebruik te maken van “ouderwetse”

Lees verder...

Social Media geliefd bij werkgever en werknemer

Uit onderzoek van Blauw Research blijkt dat een kwart van de werknemers gebruikt maakt van LinkedIn, Twitter en/of Facebook bij het zoeken naar een nieuwe baan. Tevens wordt in dit artikel vermeld dat ambtenaren minder enthousiast zijn over de sociale media. Als Social Media in de toekomst steeds vaker wordt gebruikt,  dan moeten uitzendbureaus vrezen voor

Lees verder...

Online sollicitaties zijn niet langer dan een sms of een tweet-bericht

De trend om online te solliciteren bevat slechts 160 tekens of minder! Jobsvandaag meldt dat werkzoekenden die online solliciteren korte berichten versturen. Dit is te vergelijken met een sms of een tweet-bericht. Een sollicitatie moet niet gemotiveerd zijn met vier regels. Jezelf uitdrukken in woorden bevat toch meer dan vier regels?

Lees verder...

Werkgever moet werknemer privé internettijd gunnen

Steeds vaker blijkt uit onderzoek dat werknemers die tussen hun werkzaamheden door af en toe een filmpje mogen kijken of hun privémail lezen productiever zijn dan werknemers die dat niet mogen doen. Moeten we nu als logische reactie eisen dat we per uur een aantal minuten “vrij” op internet mogen spenderen. Dit is natuurlijk een

Lees verder...

Personal Branding is nog steeds een big No No in Nederland

De werkende Nederlander moet ogen in zijn rug hebben, handen aan de portemonnee, de kop erbij. Wie niet in de gaten heeft waar de zetstukken staan, heeft straks het nakijken’. Deze conclusie uit de decembereditie van Elsevier geldt zeker voor de Nederlandse professionals. Maar hoe kunnen ze ervoor zorgen dat ze ‘opgemerkt’ worden op de

Lees verder...

Slaapgebrek door gadgets

Ik geef het meteen toe: Mijn naam is Lisanne en ik ben internetverslaafd….applaus a.u.b. Als ik opsta, als ik naar bed ga en zelfs op het toilet…even via de mobiel mijn mail, het nieuws en Twitter checken. Ik zal vast niet de enige zijn! Televisie, gsm en laptops gebruiken vlak voor het slapen gaan zorgt

Lees verder...

Traditioneel CV heeft voorkeur van werkgever

Nieuwe tijden, nieuwe manieren om te solliciteren. Iedereen heeft tegenwoordig wel een LinkedIn toch? Deze online weergave je CV kan natuurlijk ook ingezet worden bij het solliciteren. Op LinkedIn zelf kun je gescout worden door headhunters (op basis van je CV). Is het dan niet mogelijk om dit profiel ook in te zetten bij sollicitaties

Lees verder...

Veel vacatures missen contactgegevens en Social Media

Maar één bedrijf in de top 100 favoriete werkgevers heeft een link naar sociale media opgenomen in hun online vacature; namelijk TNT. Kijk het ontbreken van social media is nog te vergeven. Niet ieder bedrijf heeft dit geïmplementeerd of zou dat moeten gaan implementeren. Bij ruim driekwart van de vacatures ontbreekt zelfs het e-mailadres van

Lees verder...