Millenium generatie kan niet zonder eigen gadgets

uk.gizmodo.comDe ‘nieuwe’ medewerkers, ook wel de millenium generatie genoemd, kan en wil niet werken, zonder daarbij gebruik te mogen maken van eigen technologische snufjes. Zo blijkt uit een onderzoek, uitgevoerd door consultancybedrijf Accenture.

Studenten en medewerkers, in de leeftijd van 14 tot 27, verwachten ook op het werk gebruik te kunnen maken van bijvoorbeeld eigen mobiel, netwerksites, sms. Of dat nu voor de baas is of niet, wanneer ze niet die mogelijkheid krijgen, zullen ze snel voor een andere werkgever kiezen.

Uit een poll, gehouden onder 400 medewerkers, kwam naar voren dat medewerkers in toenemende mate eisen stellen, betreffende het gebruik van de laatste, technologische middelen (o.a. online netwerken, mobiel, instant messaging etc). Deze middelen worden door ondervraagden vooral gebruikt om contact te houden met collega’s, vrienden en familie. Verder blijkt dat dit soort manieren van contact houden veelal geprefereerd wordt boven het directe (face-to-face) contact. Als gevolg hiervan kiezen steeds meer medewerkers voor een baan, waarin ook de leidinggevende positief staat ten opzichte van gebruik van eigen technologische middelen.

Regelmatig software downloaden
Op de vraag welke technische middelen – waar niet in is voorzien door de werkgever – door de medewerkers het meest gebruikt wordt, werd geantwoord: mobiele telefoons, gratis software, instant messaging, online applicaties en sociale netwerksites. Verder werd aangegeven dat ze regelmatig (niet-reguliere) software downloaden van gratis websites, zoals “mashup” en “widgets” providers. Drie kwart had tools en sofware gedownload van websites, wanneer deze software niet beschikbaar was of niet voldeed aan de verwachtigen.

Beleid
Slechts vier van de tien medewerkers gaf aan dat de werkgever een beleid had, betreffende het posten van werk- en klantgerelateerde informatie op (openbare) websites of via instant messaging. Bijna een derde van onderzochten wist niet of het eigen bedrijf zo’n soort beleid had, terwijl 6 % het beleid te complex vond om te begrijpen. Voor een evenzo groot percentage gold dat ze werk- of klantgerelateerde informatie (beleid of niet) wel zouden posten op een website, of in ieder geval via instant messaging met collega’s, zouden communiceren.

Meer weten of het onderzoek? Lees het Engelstalige artikel op Management Issues.

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>