Werkloos en wanhopig? Zet jezelf op een billboard

Het moet niet gekker worden; lazen we gisteren nog over een vrouw die haar werkloze man ‘aanbiedt op internet’, vandaag valt te lezen op het blog van Dvorak hoe manager Mark Heuer zichzelf aanprijst op de arbeidsmarkt middels een billboard campagne en een eigen website.

www.dvorak.org

Bron: www.dvorak.org

Mark4hire
Nu moet ik zeggen dat zijn website er een stuk beter uit ziet dan de website, waar ik het gisteren over had. Het is professioneler, bezoekers van de site zien in een oogopslag zijn capaciteiten en bovendien heeft hij zelf het intiatief voor de campagne genomen… Klik hier, om naar zijn website Mark4hire.com te gaan.

Trend?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of deze trend – van mensen die zichzelf in de ‘uitverkoop’ gooien met hele campagnes eromheen – ook zal overwaaien naar Nederland. Nu hebben wij het hier, qua ondersteuning bij het zoeken naar werk, wellicht wat makkelijker – door instanties als het CWI. En krijgen wij hier tenminste nog gedurende korte periode een uitkering, maar hoe lang gaat dat nog duren?

Ongebruikelijke sollicitatietactieken
Als je ook een baan beneden je niveau zou moeten accepteren, heb je dan niet nog sneller de neiging om dergelijke stunts uit te halen, zodat je maar weer aan de bak komt? Voor degenen die meer willen weten over onorthodoxe en creatieve manieren van solliciteren, lees ook dit artikel: Indruk maken op je toekomstige werkgever met ongebruikelijke sollicitatietactieken. Vind je dit inspirerend, maar heb je geen idee hoe dit toe te passen in de praktijk? Gelukkig zijn er voldoende goede workshops, waarin je leert hoe jezelf het beste te onderscheiden van de massa.

Bron: Dvorak.org

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>