Geen inwerkperiode bij Dropbox

Bron: AJEL, pixabay.com

Bij Dropbox krijgen werknemers geen inwerkperiode. Ze worden in het diepe gegooid om meteen te kunnen programmeren. Bij Facebook werkt het ook op deze manier.

Elk jaar verdubbelt het personeelsbestand bij Dropbox. Het werkt dus niet als een werknemer de eerste drie maanden op halve kracht meedraait, als er alweer een nieuwe groep werknemers voor de deur staat. Aldus hoofd techniek Aditya Agarwal.

Het Facebook-bootcamp

Agarwal heeft hiervoor bij Facebook gewerkt. Daar moeten nieuwe werknemers binnen een week iets programmeren dat live kan. Facebook heeft een eigen bootcamp waar werknemers snel worden ingewerkt.

Volgens Agarwal gedraagt de nieuwste werknemer zich als ‘de jongste bediende’, als hij ruim de tijd krijgt om zich in te lezen. Vervolgens zou hij dan weinig doen. Dit willen ze bij Dropbox voorkomen door nieuwe werknemers in het diepe te gooien.

Medewerker moet zelf op zoek naar werk

Door de snelle groei en de weinige werknemers bij Dropbox, ligt er nog een berg met werk. Nieuwe werknemers mogen zelf beslissen aan werk project ze mee willen werken. Ze moeten daar dan zelf zo snel mogelijk mee aan de gang gaan.

Agarwal vindt dit een goede methode. De werknemer zou zo sneller het bedrijf leren kennen.

Bron: NRC.nl

Houd jij er ook van om in het diepe gegooit te worden?

1 Reacties // Reageer

One thought on “Geen inwerkperiode bij Dropbox

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>