Hoe word je stinkend rijk?

Geld maakt wellicht niet gelukkig, maar het hebben van geld wel. Niet voor niets vinden veel Nederlanders hun financiële zekerheid net iets belangrijker dan familie of relaties. Vraag is alleen: Hoe bereik je die (felbegeerde) rijkdom? Ofwel, Show me the money!

Auteur W. Randall Jones, oprichter van Worth Magazine, legt aan de hand van 12 richtlijnen, ofwel geboden, uit hoe je dit kunt bereiken in ‘The richest man of town: The twelve Commandments of Wealth’. Hieronder zijn 12 geboden in et kort. Om deze volledig te kunnen begrijpen, zul je waarschijnlijk zijn boek moeten aanschaffen.

Zijn twaalf geboden in het kort behelsen;
* Ga niet alleen op zoek naar het geld om het geld zelf, want dan zul je het niet vinden
* BYOB: Be Your Own Boss
* Zorg ervoor dat je de perfecte pitch vindt
* Raak verslaafd aan ambitie
* Sta vroeg op en wees er vroeg bij
* Stel geen doelen
* Faal om te slagen
* Locatie doet er niet toe
* Hou vast aan je moraal
* Say Yes to Sales
* Borrow from the best and the worst
* Ga nooit met pensioen

Sommige van de geboden zijn niet vertaald, zoals je ziet. In vertaling sloegen ze letterlijk als een tang op een varken, ofwel in het Engels klonk ‘et beter.
;-)

Nooit met pensioen?

Bij de meeste van deze geboden kan ik me nog wel wat voorstellen, maar het niet stellen van doelen is niets voor mij. Ambitieuze mensen stellen toch op z’n minst een paar doelen in hun leven? Verders lijkt het me ook niks om nooit te kunnen pensioneren… Wat heb je dan aan al die vergaarde rijkdom? Het gaat zeker niet met je mee in je graf! Zie Michael Jackson, wiens erven nog nader bepaald moeten worden.

Geïnteresseerd in dit boek? Hier kun je meer lezen en/of et boek aanschaffen…

1 Reacties // Reageer

One thought on “Hoe word je stinkend rijk?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>