Sociaal netwerken in de lift

TwitterSteeds meer werknemers twitteren, Linked-innen (jaja, het is een werkwoord) en chatten wat af op de werkplek. Weinig bedrijven hebben hier een beleid voor. Hoe gaat jouw bedrijf daarmee om?

Trend Micro deed een onderzoek, waaraan 1600 mensen (uit UK, US, Duitsland en Japan) meededen. Hieruit komt naar voren dat een kwart van de medewerkers gebruik maakt van sociale netwerksites op de werkplek. In 2008 was dat nog 19%.

Interessant is dat er in het onderzoek onderscheid wordt gemaakt tussen laptop en desktop gebruikers. Mensen met een laptop zullen sneller vertrouwelijke informatie delen via sociale media applicaties, messenger of e-mail. Desktop-gebruikers die altijd op het bedrijfsnetwerk opereren, zijn daar minder toe geneigd.

Volgens Rik Ferguson, senior beveiligingsadviseur bij Trend Micro moeten bedrijven hun medewerkers goed “opvoeden” en vooral met regelmaat de gevaren van sociale netwerken benadrukken. “Als je een beleid vormgeeft, zorg er dan eerst voor dat de medewerkers onderwezen zijn. Dit moet een van de peilers binnen het beleid zijn”, aldus Ferguson.

Beantwoord de poll:
 

Sociale netwerken, hoe gaat jouw baas d'r mee om?

Bekijk resultaten

Loading ... Loading ...
 
Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>