Terwijl hij doorgaans een auto koopt om zijn imago wat op te pompen, gaat zij vaak autoshoppen als er een grote verandering in haar leven plaatsvindt. Dat kan zijn een carrièreverandering of, omdat er kids onderweg zijn.
Uit onderzoek van retail gigant CarMax blijkt dat 60% van de vrouwen een auto koopt zodra er een verandering in haar carrière plaatsvindt. Of dat nu een nieuwe baan is of een pensioen. Jongere vrouwen zijn doorgaans geneigd een auto te kopen als ze zwanger zijn of er nog een kind bij is gekomen.
Uit het onderzoek dat uitgevoerd werd onder 500 vrouwen van 18 jaar en ouder blijkt verder dat vrouwen 51 procent van alle auto-aankopen doen. Ook hebben vrouwen meer invloed op de aankoop van de auto; bij 85 procent geeft de beslissing van de vrouw de doorslag.
Altijd al willen weten waarom mannen in hun midlife raar doen met snelle auto’s? Lees hier het bericht bij mijn collega Dirkje van relatie.blog.nl!
Bron: Reuters.com
Pingback: Waarom mannen in hun midlife raar doen met snelle auto’s | Relatie